Sunday, October 17, 2010

Gesztenyés-csokis kókuszgolyó/ Coconut balls with chestnut and chocolat


Egy komplett étkezés, főleg ha vendégek is vannak nálunk minimum 3 fogásból áll: előételből és/ vagy levesből, főételből és desszertből. Eddig leírtam egy előtelt és egy főételt, hát következzék egy desszert.

HOZZÁVALÓK: annyi adaghoz amennyi a képen van +2, amit rögtön megettem :), de ezek elég nagy golyók
- 50 dkg, vagyis fél kiló háztartási keksz
- 10 dkg margarin
- 3 evőkanál kakaó
- 15 dkg porcukor (20 dkg is lehet, ha a meggylé savanykás)
- 25 dkg fagyasztott gesztenyepüré
- 1 meggybefőtt leve + néhány meggy
- kókuszreszelék
- rum vagy rumaroma
- mandula vagy dió
- nutella (vagy bármilyen mogyorókrém)

ELKÉSZÍTÉSI IDŐ: 60 perc

NEHÉZSÉGI FOK: könnyű

Porrá daráljuk a háztartási kekszet. Én ezt egy turmixgép segítségével szoktam, a lényeg, hogy egyszerre nem lehet sokat belerakni a gépbe, és utána meg kell nézni, hogy maradt-e egy-egy nagyobb darabka keksz a turmixolás után, és ha igen, akkor azt a következő adagba is be kell tenni, újraturmixolni. Majd a kekszport össze kell gyúrni a többi hozzávalóval: a felolvasztott margarinnal, porcukorral, kakaóval, a felolvasztott gesztenyepürével, rummal és a meggybefőtt levével. Annyi levet kell az utóbbiból a masszához tenni, hogy jól formálható, de kemény golyókat tudjunk csinálni. Ízlés szerint lehet meggyet tenni a masszába, én a befőtt felét bele szoktam tenni.

Amikor elkészült a massza, akkor golyókat formálunk belőle, benyomjuk a közepét és nutellába forgatott mandulát vagy diót nyomhatunk bele. (Persze ez is ízlés dolga.) Majd betapasztjuk a "lukat", kevés vízben megforgatjuk a golyót (hogy jobban tapadjon rá a kókusz), és megforgatjuk kókuszreszelékben.

Hűtőszekrényben pár óra alatt összeérnek az ízek, de én sem bírom megállni, hogy ne egyek frissiben is egyet-kettőt :)

TIPP: Ha igazán guszta tálalást szeretnénk, akkor egy tányér közepére helyezünk egy golyót, köré meggyet szórunk, és tejszínhabot rakunk a tetejére, így kínáljuk.

No comments:

Post a Comment